Letak Iklan Anda Di Sini

Area Bota dan Seri Iskandar, Perak.
Hubungi 017-9784787
atau FB/YM : sinici_89 [at] yahoo.com

Like us on FB

Sunday, July 18, 2010

Ubat Gigi Yang Banyak Menimbulkan Persoalan




colgate_darlie.1.jpg
Saya amat terkejut apabila mendapat info bahawa ubat gigi dari China dikatakan beracun. Bahan – bahan kimia yang beracun dan merbahaya terdapat didalam ubat gigi keluaran China.

Bahan tersebut telah diharamkan di USA dan negara Eropah tapi telah dilambakkan di negara kita yang baru je 50 tahun merdeka. Di pasaran jika kita lihat bagaimana ubat gigi keluaran China seperti Colgate kayu sugi dijual dengan harga yang begitu murah. Di sini dapat dilihat strategi serta pakatan halus untuk menipu pengguna di negara ini dengan mengaburi orang ramai supaya terpedaya dengan iklan kayu sugi ‘Mustapa Maarof’.
 

Ramai yang terkena bila nampak harga murah tapi tak sedar bahaya bahan beracun dari ubat gigi dari China seperti Colgate dan Darlie. Periksa kandungan serta label dibelakang pengeluar dan pengilang ubat gigi anda jangan beli yang dari China macam Colgate dan Darlie.

Saya juga ada maklumat untuk dikongsi bersama melalui laman web ini http://cbs2chicago.com/topstories/local_story_193121935.html

Harap semua pihak terlibat dalam perkara ini berbuat sesuatu.
 


Sumber : http://www.muslimconsumer.org.my/ppim/comment.php?comment.news.432


p/s : Alternatif kepada Ubat Gigi beracun ini adalah Ubat Gigi Herba HPA, halal lagi baik (klik sini)

9 comments:

  1. alamak, akak baru je gi beli nih...

    ReplyDelete
  2. colgate yg xda kayu sugi tak bubuh tnda halal pun..jauhi ubt gigi yg ada fluorida..fluorida ni bhaya utk kesihatan kita..mcm silent killer..so pki yg xda fluorida k..

    ReplyDelete
  3. ha'ah tu pasal..banyak lagi alternatif laen, contohnya Ubat gigi HPA dan Halagel.

    ReplyDelete
  4. @nosembilanbelas
    pastu buang je la kak.haha

    ReplyDelete
  5. jual kt bkn islam..& bg free je kt bkn islam..wt racun rumput or serangga..test la..hehe

    ReplyDelete
  6. yup, mencari yang halal itu jihad bagi orang Islam

    http://walad-hpa.blogspot.com/2010/07/ubat-gigi-herba-hpa.html

    ReplyDelete
  7. harap2 yang kat malaysia ni ok le

    ReplyDelete
  8. @sharinginfoz
    yang kat Malaysia ni yang berlambak dengan Colgate reject neh..

    ReplyDelete

diharap ringan-ringankan tangan anda untuk tinggalkan komen. ^^
TQ.