Wednesday, July 14, 2010

Awan Bentuk Jenazah Di Langit, Apa Petandanya?




Tajuk : Awan Berbentuk Jenazah Di Langit , Apa Petandanya ?

Artikel Oleh : Sangtawal Sakranta.



Pada awal pagi ini, saya menerima sms dari seorang yang saya kenali , agar membeli dan membaca akhbar Kosmo, kerana katanya namanya ada disebut dalam akhbar tersebut yang bertajuk “Awan berbentuk jenazah”.

Saya pun terus menefon tuan empunya diri bertanyakan apa cerita sebenar disebalik kejadian yang disaksikan sendiri oleh beliau pada pagi ahad beberapa hari lepas iaitu sekitar 6.40 pagi 27/6/2010 bersamaan dengan 14 Rejab 1431 H itu.

Menurut beliau , apa yang ditulis dalam akhbar itu adalah benar tetapi bukan cerita penuh kejadian di pagi itu, namanya sendiri pun dieja salah iaitu suhaimi [ nama sebenar suhairi] .

Anda semua boleh membaca artikel tersebut disini, Klik


[[ Awan berbentuk jenazah

Oleh SAMSUL BAHARI MOHAMED
berita@kosmo.com.my

KOTA BHARU - Dua anggota tentera di sini terkejut apabila terlihat kepulan awan yang berbentuk seperti jenazah yang dikafan berdekatan Lapangan Terbang Sultan Ismail Petra awal pagi semalam.

Kedua-dua mereka, Penolong Pengawal Gudang Peluru, Koperal Mahiran Che Taib, 33, dan Koperal Suhaimi Mahsan, 38, dari Kem 21 Rejimen Askar Melayu Diraja (RAMD) Pengkalan Chepa di sini mendakwa melihat objek itu pada pukul 6.40 pagi.

Menurut Mahiran, dia melihat kepulan awan berbentuk aneh itu selepas menunaikan sembahyang Subuh di surau kem tersebut.

"Ketika itu saya berjalan keluar dari surau untuk meneruskan tugas di balai pengawal dan menjenguk rakan yang bertugas di menara kawalan di kem tersebut.

"Kemudian rakan saya (Suhaimi) tunjuk isyarat menggunakan tangan supaya melihat ke langit kerana terdapat objek berbentuk jenazah setinggi lebih satu meter dan ia seolah-olah sedang bergerak turun dari langit," katanya ketika ditemui di sini semalam.

Selain itu, Mahiran pula berkata, kepulan awan yang berbentuk seperti kalimah syahadah juga kelihatan di atas objek tersebut. ]]


Cerita sebenar sewaktu kejadian itu dari mulut kenalan saya ialah begini:

Sewaktu dia sedang berkawal di menara kawalan kem tentera itu, tiba-tiba dia [suhairi] melihat awan berbentuk objek sedang turun perlahan-lahan, setelah diamati betul betul dia amat terkejut kerana awan tersebut berbentuk seperti jenazah yang sudah dikafankan, cantuman kain kafan jelas di bahagian kepala dan kaki serta ia turun perlahan- lahan secara berdiri dan berhenti bersetentang dengan satu lagi gumpalan awan yang berbentuk orang yang memakai serban dan berdiri seolah- olah sedang menyembahyangkan jenazah tersebut! Diwaktu itulah kalimah syahadah jelas terlihat dari kepala hingga ke kaki gumpalan awan berbentuk jenazah itu! Fenomena ini disaksikan oleh sahabat beliau dan beberapa orang rakan tentera yang lain, sayangnya gambar yang sempat dirakam hanyalah seperti yang ditunjukkan diatas.

Fenomena ini berbeza dengan cerita sejadah berdiri! Sejadah boleh dicapai tangan manusia, tetapi tangan tak tercapai awan dilangit!

Semua itu tidak mustahil dan boleh terjadi jika Allah swt inginkan ia terjadi, namun segala perkara yang Allah swt ciptakan itu mempunyai hikmahnya yang tersendiri, mungkin ada sesuatu alamat atau petanda yang Allah swt sampaikan agar kita berfikir.

Apa yang pasti, dunia sudah semakin uzur dan kita kini berada dipenghujung zaman!

Terserah kepada anda semua untuk mentafsirkan fenomena ini! Sesudah subuh , 14 rejab 1431 Hijrah!

Apakah itu petanda para pejuang akhir zaman sudah mulai bangkit lalu syahid dan akan dikafankan dan disembahyangkan sendiri oleh malaikat yang mulia dilangit???

Atau , apakah itu petanda umat islam yang mengucap dua kalimah syahadah akan dikorbankan beramai-ramai dalam satu peristiwa dahsyat yang menyayat hati?

Atau, apakah ia merupakan petanda yang ketua yang memerintah sesuatu negeri itu akan mangkat tidak lama lagi?

Atau, apakah itu petanda telah perginya seorang wali atau kekasih Allah swt di bumi yang mana dia tidak pernah dikenali oleh orang dibumi sebelum ini, lalu dia mati dan jasadnya telah dimandikan, dikafankan lalu diangkat dan disembahyangkan oleh malaikat – malaikat di langit?

Atau….. teruskan berfikir….

Lalu… kuatkan iman dan perbanyakkanlah amalan….

Bukankah orang yang paling bijak ialah mereka yang selalu mengingati mati???

1 comment:

ringan-ringankan tangan anda untuk tinggalkan komen. ^^
TQ.