Letak Iklan Anda Di Sini

Area Bota dan Seri Iskandar, Perak.
Hubungi 017-9784787
atau FB/YM : sinici_89 [at] yahoo.com

Like us on FB

Saturday, February 6, 2010

Cara menjawab telefon yang betul

Sebenarnye cara jawap tepon yang kite amalkan adalah salah...dan kebanyakannye sama..terpikirkah anda ntuk menjawap ngan jawapan yang betul.Jadi di sini kita akan cube menukar jawapannye(xle korang boring sgt kalau jadi operator)

1.Soalan:Hallo,may I speak to Ina please?
Jawapan:maap, sini bukan balai polis..

2.Soalan:Hallo,sape di sana?
Jawapan:ntah,saya kat sini,mane saya tau sape kat sane...

3.Soalan:Hallo,boleh saya bercakap ngan bapak awak?
Jawapan:nak cakap je ler..buat ape tanye saya...

4.Soalan:Hallo,bolah sambungkan ke nombor 65237001?
Jawapan:maaf cik,nombor xlehdisambung,hanye boleh dicampur..

5.Soalan:Halo,mak ade rumah?
Jawapan:mak xde rumah,bapak ade sebab rumah bapak yang beli..

6.Soalan:Halo,Ina ko buat ape tu?
Jawapan:kan saya tgh bercakap ngan awak skrang ni..

7.Soalan:boleh saya bercakap ngan Siti?
Jawapan:maaf,nombor yang anda dail xmahu memberikan perkhidmatannye.tima kasih.

8.Soalan:Hallo,tolong panggilkan Samad,saya nak bercakap ngannye..
Jawapan:sila panggil sendiri,saya sibuk,maaf..

9.Soalan:Hallo...
Jawapan:Hallo,pusat sakit mental di sini,anda ingin mendaftar?

10.Soalan:Hallo,saya nak tumpang bertanye.....
Jawapan:maaf,ini bukan kaunter pertanyaan.

11.Soalan:Hallo,betul ke ni nombor 23548620
Jawapan:sila dail sekali lagi,kalau saya masih menjawap,betul le tu...

12.Soalan:Assalamualaikum....
Jawapan:Waalaikumsalam.(terus letak)salam kite wajib jawap...

aaa....lepas buat sume ni...ko kene marah ke....kene pelangkung ke....aku x bertanggungjawab..ko tanggung la sendiri yerrr...aku cume jadi pencadang je...ok?

Semoga Berjaya

1 comment:

diharap ringan-ringankan tangan anda untuk tinggalkan komen. ^^
TQ.